SOPIMUSEHDOT
Nämä sopimusehdot on laadittu yritysasiakkaille Glad Group Finlandin (”Palveluntarjoaja”) toimesta. Tilaamalla ja ottamalla palvelun käyttöönsä, asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan tässä sopimuksessa mainittuja ehtoja. Sopimuksen hinnat ilmoitettu ALV 0%. Nämä sopimusehdot astuvat voimaan 1.1.2022 ja ovat voimassa toistaiseksi.
1. Sopimuksen määritelmä
Tämä sopimus määrittelee ehdot, joilla Palveluntarjoaja tarjoaa asiakkaille internet- ja mediapalveluita.
2. Sopimuksen syntyminen
Sopimus ja laskutus alkavat palvelujen tilauspäivästä ja jatkuvat toistaiseksi voimassa olevana tai kunnes sopimus irtisanotaan tämän sopimuksen ehtojen mukaisesti.
Asiakkaan on palveluiden käyttöönoton jälkeen tarkastettava palvelu ja siihen liittyvien ominaisuuksien toimivuus ja reklamoitava toimimattomuudesta tai puutteesta/virheestä välittömästi. Jos asiakas ei ole ilmoittanut virheestä 7 päivän kuluessa palvelun toimittamisesta tai on ottanut palvelun käyttöönsä, katsotaan palvelu hyväksytyksi.
Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää sopimus yritykselle, jolle sopimuksen tarkoittama liiketoiminta siirtyy. Siirrosta ilmoitetaan asiakkaalle etukäteen.
3. Palvelut
Palveluntarjoaja tarjoaa mm. seuraavia palveluita:
- webhotelli
- verkkotunnus (domain)
- verkkotunnuksen ylläpito, ohjaus- ja nimipalvelut
Webhotelli: Webhotellin ylläpito sisältää säännölliset WordPress, teema ja lisäosa ylläpitopäivitykset sekä varmuuskopioinnin. Päivityksissä ei välttämättä aina ajeta viimeisimpiä versioita, vaan harkinnan mukaisesti sellaiset versiot, joihin on tehty mahdollisesti havaittujen vikojen korjaukset. Päivitysten myötä sivusto pyritään pitämään tietoturvallisena ja ajantasaisena, jottei sivusto altistu haavoittuvuuksille ja teknisille ongelmille vanhentuessaan.
Verkkotunnus: Palveluntarjoaja rekisteröi asiakkaan verkkotunnuksen kolmannen osapuolen ylläpitämän rekisteröintipalvelun kautta toimien rekisteröinnissä asiakkaan maksun välittäjänä ja valtuutettuna. Verkkotunnuksen ohjaus- ja nimipalvelut liittyvät verkkotunnuksen tekniseen hallintaan ja siihen, miten se ohjautuu oikeaan verkkosivustoon tai palvelimeen.
Palveluiden käyttö: Palveluiden käyttö pyritään tarjoamaan jatkuvasti 24/7 periaatteen mukaisesti pois lukien tilapäiset palvelukatkokset, jotka voivat johtua palvelun ylläpito-, päivitys- tai korjaustoimenpiteistä tai muista vastaavista katkoksista. Palveluntarjoaja ylläpitää palvelun käyttökunnossa sopimuksen mukaisesti ja korjaa palveluissa olevat virheet kohtuullisessa ajassa normaalin työajan puitteissa arkisin klo 9.00 – 17.00.
Tätä sopimusta noudatetaan kaikkiin Palveluntarjoajan tarjoamiin palveluihin.
4. Hinnat ja maksuehdot
Hinnat: Kotisivuilta löytyy voimassa oleva ajantasainen hinnasto ja tuotteiden palvelukuvaukset. Palveluihin kuulumattomat, asiakkaan tilaamat lisätyöt veloitetaan erikseen. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa palvelujen hintoja tarvittaessa. Hintamuutoksista ilmoitetaan asiakkaalle ennen muutosten voimaantuloa.
Maksuehdot: Palveluiden laskutus tapahtuu vuosittain, ja lasku tulee maksaa 7 päivän sisällä laskun päiväyksestä.
Mikäli laskua ei makseta ajoissa, Palveluntarjoajalla on oikeus periä maksumuistutuskulu ja viivästyskorko lain sallimissa rajoissa. Viivästyskorko määräytyy voimassa olevan korkolain mukaan. Maksumuistutuksena veloitetaan viivästyskoron lisäksi 12 € suuruinen kulu perintälain mukaisesti. Ensimmäinen maksumuistutus toimitetaan, kun eräpäivästä on kulunut 10 päivää. Toinen maksumuistutus toimitetaan, kun maksumuistutuksen eräpäivästä on kulunut 10 päivää. Mikäli asiakas ei maksa toista maksumuistutuslaskua kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, suljemme asiakkaan maksamattomat palvelut. Tämän jälkeen saatava siirtyy perintätoimistoon, joka lähestyy maksuvaatimuksella. Palvelujen uudelleen avaamisesta peritään hinnaston mukainen maksu.
5. Palvelun käytön rajoitukset
Palveluntarjoajan ylläpito ei kata sellaisen virheen korjausta, joka on aiheutunut Palveluntarjoajasta riippumattomasta tai asiakkaasta johtuvasta syystä, kuten palvelun virheellisestä käytöstä tai huolimattomuudesta.
Asiakas sitoutuu käyttämään palveluita vain laillisiin ja sallittuihin tarkoituksiin. Asiakas ei saa:
- tallentaa tai jakaa sisältöä, joka on laitonta tai loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia.
- käyttää palvelua haittaohjelmien, roskapostin, tai muiden häiritsevien toimintojen levittämiseen.
6. Palvelun keskeytykset ja huoltokatkot
Palveluntarjoajalla on oikeus tilapäisesti keskeyttää palvelu, jos käyttökatkos on tarpeen palvelun korjausta, päivittämistä tai ylläpitoa varten, tai palvelun käytettävyyden/toimivuuden varmistamiseksi.
Palveluntarjoaja pyrkii siihen, että keskeytys jää lyhytaikaiseksi ja siitä aiheutuu asiakkaalle mahdollisimman vähän haittaa. Mahdollisista pidemmistä suunnitelluista katkoista ilmoitetaan asiakkaalle etukäteen.
Jos asiakas omasta pyynnöstään haluaa sulkea palvelun määräajaksi tai toistaiseksi, palvelun sulkemisesta ja uudelleen avaamisesta peritään hinnaston mukainen maksu.
7. Vastuunrajoitus
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa epäsuorista vahingoista, kuten tulonmenetyksistä, maineen menetyksestä tai tietojen häviämisestä. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa kolmansien osapuolten aiheuttamista vahingoista, palvelujen katkoksista tai lisäosien/teemojen päivityksiin liittyvistä muutoksista. Palveluntarjoaja ei ole velvollinen korvaamaan välillisiä tai epäsuoria vahinkoja, tiedon katoamista tai viivästymistä, tai muuta vahinkoa. Sivuston korjauksista veloitetaan hinnaston tuntityön mukaisesti.
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa sopimusehtojen täyttämättä jättämisestä, viivästymisestä tai virheistä, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista, ennalta arvaamattomista ja ylitsepääsemättömistä esteistä (force majeure). Tällaisia esteitä voivat olla esim. luonnonmullistukset, pandemiat, sota, yleiset tietoliikennehäiriöt, energianjakelun keskeytykset, lakot tai muut vastaavat ylivoimaiset esteet.
Johtuen alan jatkuvasta kehityksestä, asiakkaan tilaamien palveluiden käytettävyys eri palvelualustoilla, käyttöjärjestelmissä ja älylaitteissa saattaa muuttua, johtuen mm. käyttöjärjestelmien ja ohjelmien päivityksistä ja muutoksista. Sivuston korjauksista veloitetaan hinnaston tuntityön mukaisesti.
Mahdollista tietoliikenneyhteyden ajoittaista hitautta ei pidetä palvelun virheenä. Viestintäpalvelut eivät ole luonteeltaan koskaan täysin häiriöttömiä. Virheeksi ei myöskään katsota, mikäli asiakkaan hankkima kapasiteetti on riittämätön asiakkaan tarpeeseen nähden. Tällöin voimme korottaa kapasiteettia hinnaston mukaisesti.
8. Tietosuoja ja tietoturva
Tietosuojakäytännöt: Palveluntarjoaja käsittelee asiakkaan henkilötietoja soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Palvelu voi mahdollistaa sen, että asiakas voi kerätä ja tallentaa henkilötietoja sekä seurata sähköistä viestiliikennettä palvelussaan. Asiakas sitoutuu käsittelemään näitä tietoja vain siinä laajuudessa ja sellaiseen käyttötarkoitukseen, joka lain nojalla on sallittua. Asiakkaan on noudatettava soveltuvia lakeja ja on vastuussa niiden noudattamisesta.
Tietoturva: Palveluntarjoaja sitoutuu pitämään palvelussa olevat tiedot suojattuina ja toteuttamaan tarpeelliset tekniset ja organisatoriset toimet tietoturvan takaamiseksi. Mikäli palvelu altistuu esim. palvelunesto- tai tietoturvahyökkäykselle ja tästä aiheutuu vahinkoa, veloitamme korjaustöistä hinnaston tuntityön mukaisesti.
9. Sopimuksen päättyminen
Sopimuksen irtisanominen: Asiakas tai Palveluntarjoaja voi irtisanoa sopimuksen ilmoittamalla siitä kirjallisesti sähköpostitse viimeistään 2 kuukautta ennen seuraavan laskutusjakson alkamista.
Sopimuksen päätyttyä Palveluntarjoaja poistaa järjestelmistä asiakkaan tiedot ja varmuuskopiot 1 kuukauden kuluttua, eikä Palveluntarjoajalla ole sen jälkeen velvollisuutta palauttaa asiakkaan tietoja.
Mikäli palvelu on siirtymässä toiselle toimijalle, toimitetaan siirtoa varten sivuston ylläpitotunnus veloituksetta asiakkaalle tai asiakkaan valtuuttamalle kolmannelle osapuolelle. Jos palvelun siirrossa tarvitaan ylläpitotunnuksen luovutuksen lisäksi jotain muuta työtä, veloitamme lisätyöstä hinnaston tuntityön mukaisesti.
Sopimuksen purkaminen: Palveluntarjoajalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi, mikäli asiakas rikkoo sopimusehtoja tai käyttää palvelua sopimattomasti.
10. Sopimuksen muuttaminen
Palveluntarjoajalla on oikeus päivittää sopimuksen ehtoja. Muutoksista ilmoitetaan asiakkaalle ennen muutosten voimaantuloa. Mikäli asiakas ei hyväksy muutettuja ehtoja, hänellä on oikeus irtisanoa sopimus ennen uusien ehtojen voimaantuloa.
11. Erimielisyydet ja sovellettava laki
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla.
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.